marți, 14 septembrie 2010

Durabila iubire


...de Ian McEwan. Cartea asta mi-a dăruit-o profesorul de sport, prin primăvară, când m-a văzut cu ea în mână. Eram la el în birou şi discutam despre monede. Am luat-o în mână din curiozitate şi el mi-a dăruit-o pe loc, spunându-mi că nu are ce face cu ea. S-o citească nu s-a mai gândit. Pe prima pagină scria frumos ediţia a III-a iar referinţele despre autor erau la rândul lor foarte bune. Asta ar fi trebuit să mă determine s-o citesc atunci. N-am făcut-o. Aveam un Bac de pregătit şi o grămadă de alte lucruri pe cap, plus o interdicţie la lectură. Prin urmare am pus-o în bibliotecă, am mai luat-o în mâini zilele alea şi încet-încet am uitat de ea. Am regăsit-o abia săptămânile trecute, o cărţulie cu copertă roz, apărută în Colecţia Cotidianul, în 2006. M-am apucat de citit şi n-am fost deloc dezamăgit.
   Povestea e cam aşa. Un autor de cărţi de popularizare, care tratează orice subiect de la dinozauri la telescopul Hubble, se află cu soţia sa, profesor universitar, la un picnic, pe lângă Londra. Cei doi sunt martorii unei tragedii cu un balon cu aer cald, care implică moartea unui om. Cu această ocazie protagonistul, tototadă narator, Joe Rose, îl cunoaşte pe Joseph Parry, care îi va da viaţa peste cap. Rose şi partenera sa se înţelegeau foarte bine după 7 ani de convieţuire, până la apariţia lui Parry, care le va zdruncina vieţile peste măsură. Parry este un erotoman bolnav, suferind de un sindrom cu nume complicat, care se îndrăgosteşte iremediabil de Rose şi, datorită bolii, are impresia că şi eroul cărţii îl iubeşte. Ăsta e sindromul cică, bolnavul are impresia că persoana „iubită ” îl iubeşte la rândul ei. Nu contează că iubirea e homosexuală sau nu. Astfel Rose se trezeşte hărţuit, primeşte telefoane de la Parry, scrisori lungi de dragoste, tot felul de invitaţii. Culmea, Clarissa, soţia sau doar prietena, că sincer nu m-am prins sigur, crede că Parry este doar o expresie a frustrărilor lui Joe şi din această cauză relaţia lor se răceşte. Şi nici poliţia nu-i este de niciun ajutor eroului nostru. Lucrurile iau nişte întorsături neaşteptate, cu tentative de crimă şi despărţiri dar până la urma totul se termină cu bine. Aceasta e cea mai mare surpriză a cărţii, de fapt, că totul se termină cu bine, după ce savurezi toate întâmplările, toate grijile şi frustrările lui Joe Rose, referitoare şi la lumea academică care îl marginalizează datorită articolelor şi lucrărilor sale de popularizare. Cum se termină? Vă las pe voi să descoperiţi citind o carte care nu degeaba a ajuns la a III-a ediţie, plus o ecranizare. Cu alte cuvinte, o carte foarte bună. Părerea mea. O altă părere, un pic diferită, găsiţi aici. Lectură plăcută!

4 comentarii:

  1. Hotule...;));)) de ce nu ne spui finalul?...:-W... Macar pt noi astia care citim numai bloguri, ci nu si carti... Te gandeai ca poate, poate ne apucam si noi...Nu lasi in suspans asa...>:P

    =))=))... faina cartea, ii mai fain sa citesti asa pe viu, noii autori(bloggeri);))...:D
    Spor... :-*

    D-soara Pusculita!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eh, eu ti-l spun, da-n privat. Ca de nu se supara multimea mea de cititori avizi de recenzii:P:)). Cred ca ailalta recenzie are si finalul. Acum nu mai tin minte, ca-i tarziu:P. mai vorbim:*

    RăspundețiȘtergere
  3. Vreau să folosesc acest mediu pentru a-i mulțumi doctorului ODION că m-a ajutat să-mi revin soțului după ce a lăsat pe mine și copiii 5 luni să sufere. Când a plecat, mi-a spus că nu mă mai iubește și a găsit O altă femeie pe care a iubit-o. Plâng de zi cu zi pentru că îl iubesc atât de mult și mă hotărăsc să merg pe net pentru ajutor când am văzut postarea unei doamne despre cum doctorul ODION o ajută să-și recupereze soțul care a divorțat de ea și spun doar să Mă las să încerc acest doctor ODION să încerc și, într-adevăr, este minunat că mă ajută să-mi revin soțul în 3 zile și soțul meu se va întoarce la mine și promite să mă iubească pentru totdeauna și să mă roage pentru durerea pe care mi-a costat-o. Vă voi fi veșnic recunoscător pentru dr. ODION și nu mă voi opri să-ți public numele pe internet pentru ca oamenii să-l vadă pentru că ești atât de grozav. contactați-l prin e-mail; (drodion60@yandex.com) sau puteți de asemenea să-l apelați la +2349060503921. și vă va salva și relația și căsătoria. inca o data multumesc Dr. ODION

    RăspundețiȘtergere
  4. HELLO
    the viewer is here to share my testimonial on how I finally joined the Illuminati hood and became RICH, FAMOUS AND POWERFUL, tried my best to become a member of the hood but got ripped off multiple times , before I finally came across a testimony on the net so I contacted the agent, I was so afraid that he would ask me for a lot of money before being able to join the neighborhood but to my surprise he did not ask to buy only the items that I made and today I am so happy to tell the world that is rich and has been able to build many businesses with it all I have the sum of $ 20 million in my account personal and I am also known around the world for the business entrusted to me by the Illuminati which also has the power to do whatever I want ... I know a lot of people can be in my way and asking for help here is their
    official email: illuminatibrotherhood5555@gmail.com
    WhatsApp +3197005032123
    www.gaia.com/article/what-is-the-illuminati
    Beware of scammers and you must be over 18 years old.

    RăspundețiȘtergere