luni, 1 noiembrie 2010

Răcani, pifani şi veterani

Sau cum era de fapt glorioasa armată română. Un volum de istorisiri savuroase despre armată, grade şi gradaţi  semnate chiar de protagoniştii lor, printre care: Şerban Foarţă, Traian Ungureanu, Dan C. Mihăilescu, Dumitru Radu Popa, Radu Naum, Călin-Andrei Mihăilescu, Cristian Tudor Popescu, Robert Şerban, Cătălin Ştefănescu, totul aranjat şi condimentat de Radu Paraschivescu. Treisprezece filologi care au făcut armata, fiecare cu gradatul lui idiot, fiecare cu absurdităţile pe care le-a păţit, niciunul care să aibă habar de rostul pe care l-au avut lunile de cazarmă. Treisprezece păţiţi plus Traian Ungureanu, care a scăpat civil datorită vederii slabe, deşi din tonul cu care povestea, mai că ar fi vrut şi el să fie pe acolo.
Personal nu cred că am mai râs de mult aşa cu o carte în mână. Numai acum că mă gândesc cum aş plânge dacă aş afla că se reintroduce milităria obligatorie, după ce-am citit cartea. Încă nu mă pot gândi că doar câţiva ani ne-au despărţit, pe mine şi pe mulţi alţii, de o plimbare printr-un infern de arbsurdităţi şi umilinţe, numit Armată. Dar până una alta, pot râde liniştit de infernul altora. Şi cam asta am şi făcut, am râs zgomotos, neputându-mă opri din hohote, spre mirarea celor din autocar şi mai târziu din cameră, care se uitau la mine ca la urs. Ar fi fost frumos să mă ameninţe cineva ,, Bre, te ţin cu ochii-n soare, pân׳ la miezul nopţii!!!” dacă nu mă opream. Dar, slavă Domnului, armata s-a dus, gradaţii sadici s-au dus şi ei, şi-au rămas doar poveştile. Adunate într-un volum verde, la o promoţie de 10 lei, pe care chiar ar fi păcat să nu-l citiţi. Aţi merita chiar să vi ţină un gradat cu ochii-n soare pân׳ la miezul nopţii. Iar ca să arăt că nu vorbesc aici prostii, vă invit să citim câte ceva despre dotarea viteazului ostaş român:
,, Pe timp de pace, soldatul are ca armament un AKM sec, fără gloanţe, cu care să-şi impresioneze potenţialul inamic. Când simte o apropiere suspectă, soldatul aflat în gardă trebuie să strige: ,, Stai!”, apoi ,, Stai că trag!”. La fel de bine poate striga ,, Stai că ţi-o-nfing!”, referindu-se la baioneta tocită în mod profilactic pentru evitarea accidentelor, care poate fi astfel înfiptă doar în apă şi-n brânză nu foarte veche. În cazul în care intrusul continuă să se apropie, soldatul e obligat să strige: ,, Luminează-ţi faţa!”, iar dacă, din varii motive ( complexe fizice, baterii de lanternă consumate), respectivul nesocoteşte ordinul, trebuie să îndrepte ţeava pistolului-mitralieră în sus, imitând din gură zgomotul împuşcăturii. În cele din urmă, va îndrepta AKM-ul către suspect, sper-nd că acesta va face infarct şi se va opri.” (p.42)    
Armată Lectură plăcută!
   

4 comentarii:

  1. Ajuns-am în Sătmar și citit-am și eu Răcani, pifani și veterani, ca o dulce dorință de relaxare după lecturi despre eterna dezbatere a literaturii comparate, despre grecii și a lor iraționalitate, și câte și mai câte.
    Antologia coordonată de Radu Paraschivescu aduce un ușor iz de Academia Cațavencu, fără a avea tentă politică. Bineînțeles, ți se aduce în față o lume în care inevitabil apar aceleași și aceleași stereotipuri (care din păcate au fost reale): colonei frustrați, împinsul valizelor sub paturi, vagoanele, măsurarea la ora două noaptea cu chibriturile și câte și mai câte amuzante chestiuțe.
    Cam toți autorii la unison, spun că armata a fost un lucru de doi lei. Întocmai și eu, mă bucur că nu trebuie să ascult de doi soldați cocalari, frustrați care să îmi închidă procustian gândirea. Ah, argumentele ar fi „să îți ajuți patria” (mă întreb, care patrie?), „să îți menții forma fizică?” (thanks a lot, nu vreau formă fizică) sau „e musai”(ba bine că nu). Sunt bucuros că s-a scos serviciul obligatoriu. Să-l facă cine dorește, nu vreau să încurc apele pe acolo.:D
    E un ton ușor, cordial, ce parcă te proiectează direct în cazarmă, între izuri ciudate. Mâncare de-a valma, ce am simțit-o și eu la Breaza, la olimpiada vieții din clasa a opta, cu celebra cină festivă de mazăre cu ceai.
    Semnează în volum:
    Șerban Foarță (poem), Adrian Georgescu, Călin Mihăilescu, Dan C. Mihăilescu, Cătălin Mihuleac, Radu Naum, Tudor Octavian, Radu Paraschivescu, Dumitru Radu Popa,CTP, Nicolae Strâmbeanu, Robert Șerban, Cătălin Șerbănescu, Traian Ungureanu.

    RăspundețiȘtergere
  2. Aaa...Nu ma inategrez in subiect, e singura cale sa-ti spun La Multi Ani, Ardei!!>:D<>:D<>:D<

    RăspundețiȘtergere
  3. Vreau să folosesc acest mediu pentru a-i mulțumi doctorului ODION că m-a ajutat să-mi revin soțului după ce a lăsat pe mine și copiii 5 luni să sufere. Când a plecat, mi-a spus că nu mă mai iubește și a găsit O altă femeie pe care a iubit-o. Plâng de zi cu zi pentru că îl iubesc atât de mult și mă hotărăsc să merg pe net pentru ajutor când am văzut postarea unei doamne despre cum doctorul ODION o ajută să-și recupereze soțul care a divorțat de ea și spun doar să Mă las să încerc acest doctor ODION să încerc și, într-adevăr, este minunat că mă ajută să-mi revin soțul în 3 zile și soțul meu se va întoarce la mine și promite să mă iubească pentru totdeauna și să mă roage pentru durerea pe care mi-a costat-o. Vă voi fi veșnic recunoscător pentru dr. ODION și nu mă voi opri să-ți public numele pe internet pentru ca oamenii să-l vadă pentru că ești atât de grozav. contactați-l prin e-mail; (drodion60@yandex.com) sau puteți de asemenea să-l apelați la +2349060503921. și vă va salva și relația și căsătoria. inca o data multumesc Dr. ODION

    RăspundețiȘtergere
  4. Când l-am găsit pe Dr.Ogaga, aveam o nevoie disperată să-l aduc înapoi pe fostul meu iubit. M-a părăsit pentru o altă femeie. S-a întâmplat atât de repede și nu am avut niciun cuvânt de spus în această situație. M-a părăsit după 3 ani fără nicio explicație. Îl contactez pe Dr.Ogaga prin contactul său și El mi-a spus ce trebuie să fac înainte să mă poată ajuta și am făcut ce mi-a spus, după ce i-am oferit ceea ce și-a dorit, a făcut o vrajă de dragoste pentru a ne ajuta să ne întoarcem împreună. La scurt timp după ce și-a făcut vraja, iubitul meu a început să-mi trimită din nou mesaje și s-a simțit îngrozitor pentru ceea ce m-a supus. A spus că am fost cea mai importantă persoană din viața lui și știe asta acum. Ne-am mutat împreună și el a fost mai deschis față de mine decât înainte și a început să petreacă mai mult timp cu mine decât înainte. De când m-a ajutat dr. Ogaga, partenerul meu este foarte stabil, fidel și mai aproape de mine decât înainte. Recomand cu caldura Dr.Ogaga oricui are nevoie de ajutor. E-mail: ogagakunta@gmail.com
    1) Vrăji de dragoste
    2) Vrăji de dragoste pierdută
    3) Vrăji de divorț
    4) Vrăji de căsătorie
    5) Vraja de legare.
    6) Vrăji de despărțire
    7) Alungați un Iubit trecut
    8.) Vrei să fii promovat în biroul tău/ Vraja de loterie
    9) vrei să-ți mulțumești iubitul
    Contactați acest om grozav dacă aveți vreo problemă pentru o soluție de durată
    ogagakunta@gmail.com

    RăspundețiȘtergere